Uģis Magonis nespēj argumentēt savu skeptisko attieksmi pret "Rail Baltica"

10.01.2012 13:16

"Rīta intervijā" LR1 "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis pauda viedokli, ka viņš Eiropas Savienības (ES) fondu naudu labāk vēlētos izmantot dzelzceļa līnijas savienojuma Krievijas virzienā elektrifikācijai, nevis jaunas ātrgaitas dzelzceļa satiksmes ar Eiropu izveidei.

Magoņa kungs bez īpašas argumentācijas apgalvoja, ka "Rail Baltica" projekts ir tīri politisks un ekonomiski neizdevīgs un ka vienīgais ekonomiskais izdevīgums balstītos uz jau esošā ziemeļu-dienvidu sliežu ceļa kravu pārvadājumiem.

Izbrīna tas vieglums un pamatojuma trūkums, kā tik lielas struktūrvienības vadītājs attiecas pret Latvijai stratēģisku mērķu īstenošanu. Lai arī klasiskais Ventspils-Rēzekne elektrifikācijas ekonomiskais pamatojums ir balstīts uz esošajiem kravu pārvadājumiem, iepriekšējā satiksmes ministra Ulda Auguļa (ZZS) laikā Uģis Magonis dalīja arī ministra optimismu par jaunas ātrgaitas līnijas Rīga – Maskava izveidi. Tāpēc, apzīmējot "Rail Baltica" tikai kā politisku projektu, ir jājautā, vai paša valdes priekšsēdētāja attieksme arī nav politiski motivēta?

Jau ziņojām, ka pēc konsultācijas uzņēmuma AECOM veiktā pētījuma ar 56% ES līdzfinansējumu "Rail Baltica" ir ekonomiski izdevīgs bez papildus dotācijām. Neskatoties uz pētījuma kompleksitāti un to, ka tajā tika izvērtēti pieejamie dati par kravu un pasažieru iespējamo kustību, Uģis Magonis pētījumu intervijā raksturo šādi: "Viņu galvenā doma ir tāda – uzcelsim un tad redzēsim". Pārsteidzoši!

www.tb.lv

Iet atpakaļ