Mūsu cilvēki

Ervīns Grāvītis

Saulkrastu novada domes priekšsēdētājs. Apvienības "Tēvzemei un Brīvībai"/LNNK valdes loceklis.

Roberta Zīles blogs

Dzintara Rasnača mājaslapa

Romāna Naudiņa mājaslapa

Latvijas Okupācijas muzejs

Svaru kausi sliecas "Rail Baltica", nevis "austrumu ekspreša" virzienā

28.11.2011 13:19

EP deputāts Roberts Zīle (pirmais no kreisās). Foto: TB/LNNK.

Eiropas Parlamenta deputāts Roberts Zīle piektdien, 25. novembrī, diskusijā "Rail Baltica dzelzceļa projekts: dārga infrastruktūra vai potenciāls Latvijas attīstībai?" slavēja 10. novembrī Baltijas valstu premjeru pieņemto lēmumu Tallinā par kopuzņēmuma izveidi Rail Baltica projekta īstenošanai un mudināja politiski izšķirties par labu savienojumam ar Eiropu, nevis austrumu robežu. Projekti tiks galvenokārt finansēti par Eiropas Savienības (ES) nodokļu maksātāju naudu, un dzelzceļa savienojumi ir prioritāte ES iekšējai savienošanai, nevis savienojumiem ar trešajām valstīm, atgādināja Zīle. Šī ir Latvijas ģeopolitiska izvēle par labu saimnieciskai sasaistei ar ES - kvalitatīviem kravu un pasažieru pārvadājumiem, no kuriem ieguvēji būtu daudzi.

Rail Baltica otrās kārtas projekts Rail Baltica II paredz Eiropas platuma sliežu līnijas izbūvi Lietuvā, Latvijā un Igaunijā. Pēc konsultācijas uzņēmuma AECOM veiktā pētījuma, kuru diskusijā prezentēja AECOM pārstāvis Latvijā Arnis Kākulis, visātrākais un ekonomiski izdevīgākais savienojums ir maršrutā Tallina – Pērnava – Rīga – Paņevēža – Kauņa - Varšava. Jaunais savienojums, braucot ar vidējo ātrumu 170 km/h, ļautu no Tallinas sasniegt Polijas robežu nedaudz vairāk kā četrās stundās. Divu sliežu ceļu izbūve līdz 2024. gadam, ieskaitot uzturēšanas izdevumus līdz 2054. gadam, maksātu 3,6 miljardus eiro.

Roberts Zīle, Tālis Linkaitis, Guntars Jansons, Kalvis VītoliņšApaļā galda diskusija "Rail Baltica dzelzceļa projekts: dārga infrastruktūra vai potenciāls Latvijas attīstībai?"

No programmas "Savienojot Eiropu" ("Connecting Europe Facility", CEF), kurā Eiropas Komisija ierosina atvēlēt 31,6 miljardus eiro ES infrastruktūras projektiem transportā no 2014. līdz 2020.gadam, Rail Baltica varētu saņemt finansējumu līdz pat 90% apmēram. Atliktu tikai 400 miljoni, kas būtu jāfinansē Baltijas valstīm. Kā liecina AECOM veiktais pētījums, pat ar agrāk plānoto 56% ES līdzfinansējumu "Rail Baltica" ir ekonomiski izdevīgs bez papildus dotācijām (iekšējās atdeves koeficients 8,4%).

Jāatgādina, ka iepriekšējās valdības satiksmes ministra Ulda Auguļa (ZZS) redzeslokā ievērību bija izpelnījusies doma par ātrgaitas līniju uz Maskavu.

www.tb.lv

LR1 "Krustpunktā" par "Rail Baltica"

Izvērtējam Rail Baltica projektu un nozīmību. Studijā EP deputāts Roberts Zīle un VASAB (Vīzija un stratēģijas apkārt Baltijas jūrai) sekretariāta vadītājs Tālis Linkaitis. Sarunu vada Aidis Tomsons. Raidījums LR1 25.11.2011 13:06.

LR1 - Krustpunktā par "Rail Baltica" 25.11.2011
To watch this video, you need the latest Flash-Player and active javascript in your browser.

Lasīt vairāk:

DELFI: Eksperti pārliecināti, ka 'Rail Baltica' projekts atmaksāsies; kritizē dzelzceļa elektrifikācijas projektu

ES Māja: Eksperti: dzelzceļa projekts “Rail Baltica 2” Baltijas valstīm ir svarīgs ne vien no ekonomiskā, bet arī ģeopolitiskā viedokļa

SM: AECOM "Rail Baltica" gala ziņojums

IR: Dzelzceļš “Rail Baltica”

Iet atpakaļ