Mūsu cilvēki

Jurijs Strods

Apvienības "Tēvzemei un Brīvībai"/LNNK Domes loceklis, Jelgavas pilsētas domes deputāts.

Roberta Zīles blogs

Dzintara Rasnača mājaslapa

Romāna Naudiņa mājaslapa

Latvijas Okupācijas muzejs

Sīms Kallass: Ir pienācis vēsturisks mirklis, lai "Rail Baltica" sāktu īstenot

13.01.2012 18:59

Sīms Kallass un Inna Šteinbuka apaļā galda diskusijā ES mājā. Foto: TB/LNNK.

"Rail Baltica" projekts ir nonācis vēsturiski izšķirošā stadijā. Tam ir milzīga simboliska vērtība, liela ekonomiska vērtība, bet, protams, arī politiska. Tas ir Baltijas identitātes projekts, un šobrīd ir pienācis laiks, lai to sāktu īstenot. Tā savas vizītes laikā "Rail Baltica" raksturoja Eiropas Komisijas priekšsēdētāja vietnieks, transporta lietu komisārs Sīms Kallass.

Piektdien, 13. janvārī, Rīgā vizītes laikā komisārs tikās ar Ministru prezidentu Valdi Dombrovski, Valsts prezidentu Andri Bērziņu un Satiksmes ministru Aivi Roni. Oficiālajās sarunās "Rail Baltica" (RB) projekta tālākā attīstība dominēja pār visiem citiem tematiem. Pēcpusdienā "ES mājā" apaļā galda diskusijā Sīms Kallass tikās ar transporta nozares pārstāvjiem un ekspertiem, un bija gandarīts par Valsts prezidenta pozitīvo attieksmi šo projektu par ātrgaitas dzelzceļa savienojumu ar Eiropu virzīt tālāk.

Sīms Kallass uzsvēra, ka nākošais solis ir valdībai pasūtīt detalizētu pētījumu, kas ļautu precizēt sliežu maršrutu, pieturvietu izvietojumu un savienojumus ar citiem transporta mezgliem atbilstoši Latvijas interesēm.

Atbildot uz Eiropas Parlamenta deputāta Roberta Zīles jautājumu par to, kā Latvijā pastāvošās intereses attīstīt savienojumu austrumu virzienā varētu ietekmēt RB likteni, Sīms Kallass pauda optimismu, ka šodienas tikšanās bijušas konstruktīvas un ka RB neizslēdz arī austrumu dzelzceļa modernizāciju, jo abu projektu mērogi ir atšķirīgi.

Apaļā galda diskusija ar Sīmu Kallasu un transporta nozares pārstāvjiem ES mājā.Roberts Zīle un Sīms Kallass

No 31,6 miljardiem eiro, kurus Eiropas Komisija ierosina atvēlēt ES infrastruktūras projektiem transportā no 2014. līdz 2020.gadam, "Rail Baltica" varētu saņemt līdzfinansējumu līdz pat 85% apmēram. Šajā finansējumā tiek izmantoti 10 miljardi no kohēzijas fondu naudas, un S. Kallass bija ļoti tiešs, ka šo naudu var izmantot tikai lielajiem transporta projektiem vai arī tā vispār netiek izmantota. Tāpēc viedoklis, ka RB mazina kohēzijai pieejamos līdzekļus, ir nepareizs.

Komisārs arī kliedēja bažas, ka ES pēc kāda laika varētu pārstāt "Rail Baltica" atbalstīt. "Ja šāda mēroga projekts tiek reāli iesākts, tad tas tiek turpināts, un trīsdesmit gadi tā īstenošanai tiek nodrošināti – tas ir veselā saprāta likums", pauda Kallass.

www.tb.lv

Iet atpakaļ