Baiba Broka rod Rīgai augstāku lidojumu starptautiskajā līmenī
19.12.2012 14:27
Nacionālās apvienības Rīgas mēra amata kandidāte Baiba Broka iestājas par Rīgas un Rīgas lidostas ciešāku sadarbību, kas balstīta uz diviem pamatprincipiem: Rīgas tēla definēšanu un Rīgas goda konsula institūcijas izveidi.
Vakardien, 18. decembrī, Nacionālās apvienības Rīgas mēra amata kandidāte Baiba Broka tikšanās laikā ar VAS „Starptautiskā lidosta „Rīga”” valdes priekšsēdētāju Aldi Mūrnieku pārrunāja lidostas un Rīgas pašvaldības līdzšinējo sadarbību un sadarbības iespējas nākotnē. Tikšanās iniciatore ir Baiba Broka, kura detalizēti pārzina lidostas darbības principus, jo ir bijusi VAS „Starptautiskā lidosta „Rīga”” padomes priekšsēdētāja. B.Broka uzskata, ka Rīgai ir aktīvi jāiesaistās lidostas mārketinga aktivitātēs, jo lidosta ir nozīmīgs mezglpunkts, kas Rīgu savieno ar citām pasaules pilsētām.
Tikšanās laikā tika noskaidroti vairāki nozīmīgi faktori lidostas un pilsētas sadarbības uzlabošanai. B. Broka un A. Mūrnieks piekrīt, ka lidostas „Rīga” prioritātes — jaunu galamērķu piesaiste un lidostas rekonstrukcija — ir nozīmīgas ne tikai pašas lidostas attīstībai, bet papildus ienākumus ļautu gūt arī Rīgai. „Stratēģiski Rīgai un lidostai ir kopējas intereses,” saka B. Broka. „Panākot, ka aviokompānijas saviem pasažieriem piedāvā lidojumus uz Rīgu, ir iespējams Rīgai piesaistīt jaunas pilsētas viesu plūsmas, savukārt Lidostai veidosies ieņēmumi no apkalpoto pasažieru skaita.”
B. Broka uzskata, ka pašlaik sadarbība starp Rīgu un lidostu ir neapmierinoša un lidostas potenciāls pilnībā netiek izmantots. Viņa norāda, ka līdz šim lidosta „Rīga” un Rīgas pilsētas dome ir darbojušās paralēli, un šī prakse ir jāmaina. „Rīgai ir vajadzīgi tūristi ne tikai no tuvajām austrumzemēm, bet arī no tālākiem pasaules punktiem, piemēram, Japānas un Ķīnas. Rīgai ir ko piedāvāt,” saka B. Broka.
Mēra amata kandidāte uzsver, ka nākotnē nepieciešama kopēja sadarbība starp lidostu, Rīgas domes aģentūru „Live Riga” un Tūrisma attīstības valsts aģentūru. B. Broka piedāvā šo sadarbību balstīt uz diviem pamatprincipiem: Rīgas tēla definēšanu un Rīgas goda konsula institūcijas izveidi.
„Šobrīd Eiropas tūristam nav priekšstata par Rīgu kā galamērķi,” saka B. Broka. „Nav vienota tēla, kas definētu, vai Rīga ir dinamiska, dārga vai lēta; vai tā ir gastronomiskā, Jūgendstila vai kultūras notikumu pilsēta?” Tāpēc, lai nodrošinātu Rīgas kā galamērķa atpazīstamību ir jādomā par to, kā pozicionēt Rīgu un kā par to pastāstīt pasaulei. Šajā darbā goda konsula institūcija varētu dot labu ieguldījumu: ir jānominē personības, kas varētu Rīgu pārstāvēt un reklamēt ārvalstīs un pilsētās.
Informāciju sagatavoja:
L.Ozoliņa, Nacionālās apvienības preses sekretāre